nám. T.G.Masaryka 100
783 44 Náměšť na Hané
Do matričních knih vedených Úřadem městyse Náměšť na Hané - matričním úřadem se zapisuje narození, uzavření manželství, úmrtí, ke kterým došlo ve správním obvodu tohoto matričního úřadu Náměšť na Hané a Loučany. Dále se do matričních knih zapisují další skutečnosti, jimiž se tyto zápisy mění a doplňují. Z provedených zápisů se vydávají matriční doklady – prvopisy (rodný list, oddací list, úmrtní list a doklad o registrovaném partnerství), které obsahují údaje o skutečnostech zapsaných v matriční knize podle stavu ke dni jeho vydání.
Matriční úřad vydá matriční doklad:
Matriční úřad vydá úmrtní list fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti anebo osobě, která je vypravitelem jeho pohřbu.
Požádá-li fyzická osoba o vydání matričního dokladu nebo doslovného výpisu z matriční knihy prostřednictvím zmocněnce, musí být její podpis na plné moci úředně ověřen.
Matriční doklad, potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize a doslovný výpis z matriční knihy vedené v jiném než českém jazyce, s výjimkou kopie matričního zápisu, se vydává v českém jazyce.
Podáním žádosti na matričním úřadu.
Žadatel se obrátí osobně nebo písemně na matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, uzavřela manželství nebo zemřela.
Jde-li o matriční událost státního občana České republiky v cizině, pak na Úřad městské části Brno-střed, zvláštní matriku.
Matriční události narození, uzavření manželství a úmrtí ve správním obvodu matričního úřadu Náměšť na Hané a Loučany, vyřizuje:
Úřad městyse Náměšť na Hané, matrika, nám. T.G.Masaryka 100, Náměšť na Hané
Tel.: 585 757 815, 723 521 788, e-mail: matrika@namestnahane.cz
Pondělí 7:00 – 11:00 hod.; 11:30 – 17:00 hod.
Středa 7:00 – 11:00 hod.; 11:30 – 17:00 hod.
300 Kč - za vydání stejnopisu (druhopisu) rodného, oddacího nebo úmrtního listu
100 Kč - za vydání vícejazyčného standardního formuláře
U matričních událostí po roce 1950 – pokud znáte datum matriční události, je žádost vyřízena neprodleně.
U matričních událostí do roku 1950 – nejpozději do 30 dnů od podání žádosti.