nám. T.G.Masaryka 100
783 44 Náměšť na Hané
Jste-li stavebník a máte v úmyslu provést změny v již vydaném povolení stavby nebo chcete povolení zrušit.
Změny mohou zahrnovat změnu platnosti povolení, změnu podmínek rozhodnutí, které nejsou v rozporu s ověřenou dokumentací záměru,
Žádost se podává u věcně a místně příslušného stavebního úřadu, který vydal povolení záměru.
Věcnou příslušnost upravuje § 34a zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“).
Místní příslušnost upravuje vyhláška č. 130/2024 Sb., o stanovení obecních stavebních úřadů. V případě staveb bytových domů, silnic II. a III. třídy, místních komunikací, veřejně přístupných účelových komunikací, vodních děl, staveb distribuční soustavy v elektroenergetice a plynárenství působnost příslušnost upravuje vyhláška č. 346/2020 Sb., o stanovení správních obvodů obcí s rozšířenou působností, území obvodů hlavního města Prahy a příslušnosti některých obcí do jiného okresu.
Podání žádosti a proces vydání povolení je upraven v ust. § 200 stavebního zákona.
Stavebník připraví podklady obdobné povolení záměru. Ty musí popisovat navrhované změny.
Žádost na příslušném formuláři podá stavebník v listinné podobě, datovou schránkou nebo prostřednictvím Portálu stavebníka.
Projektovou dokumentaci pak výlučně pouze prostřednictvím Portálu stavebníka, v případě, že se jedná o dokumentaci, u níž stavební zákon připouští zpracování kvalifikovanou osobou, pak takovou dokumentaci lze stavebnímu úřadu podat buď v listinné podobě, nebo prostřednictvím portálu stavebníka.
Řízení o povolení záměru je zahájeno dnem podání žádosti a stavební úřad v něm ověřuje, zda všechny navrhované změny splňují parametry stavebního zákona a jeho prováděcích právních předpisů, jiných právních předpisů.
Pokud stavební úřad shledá, že změny jsou v pořádku a splňují všechny zákonné podmínky, vydá rozhodnutí o změně povolení záměru. Toto rozhodnutí je nutné, aby stavebník mohl pokračovat ve stavebních pracích podle nového, upraveného projektu.
Po obdržení změny povolení záměru stavebník může pokračovat v realizaci stavby podle nových podmínek.
Po vydání povolení musí rozhodnutí nabýt právní moci – do 15 dnů od vydání rozhodnutí. Tato lhůta umožňuje podat účastníkům řízení řádný opravný prostředek (odvolání).
Povolení změny povolení záměru se vydává na žádost. Náležitosti žádosti se odvíjí od typu změny. Žádost musí být podána na formuláři. K žádosti pak podle typu změny dokládáte obdobné náležitosti jako k žádosti o povolení záměru.
Žádost lze podat přes Portál stavebníka.
Žádost lze podat také přes datové schránky nebo v listinné podobě. Žádost musí být podána na předepsaném formuláři. Listinné podání lze učinit osobně na Úřadě městyse v Náměšti na Hané, stavebním úřadě nebo na podatelně v úřední dny pondělí a středa od 7.00 do 11.00 hodin a od 11.30 do 17.00 hodin, v ostatní dny tamtéž po předchozí domluvě.
Poplatek je stanoven podle zákona o správních poplatcích, příloha část I položka 17 a 18.
Přestupku se dopustí ten, kdo provede záměr v rozporu s povolením podle tohoto zákona,
Za přestupek lze uložit pokutu do 2000000 Kč nebo do 4000000 Kč, jestliže se jedná o záměr ve zvláště chráněném území podle zákona o ochraně přírody a krajiny, v ochranném pásmu, na nezastavitelném pozemku, v nezastavěném území, o záměr EIA nebo o záměr vyžadující vydání integrovaného povolení.