nám. T.G.Masaryka 100
783 44 Náměšť na Hané
Jste stavebník a chcete si předběžně zjistit názor stavebního úřadu.
Slouží k usnadnění plánování a přípravy stavebních a nestavebních záměrů podle stavebního zákona a jako orientační nástroj pro další kroky v procesu povolování.
Žádost se podává u věcně a místně příslušného stavebního úřadu.
Věcnou příslušnost upravuje § 34a zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“).
Místní příslušnost upravuje vyhláška č. 130/2024 Sb., o stanovení obecních stavebních úřadů. V případě staveb bytových domů, silnic II. a III. třídy, místních komunikací, veřejně přístupných účelových komunikací, vodních děl, staveb distribuční soustavy v elektroenergetice a plynárenství působnost příslušnost upravuje vyhláška č. 346/2020 Sb., o stanovení správních obvodů obcí s rozšířenou působností, území obvodů hlavního města Prahy a příslušnosti některých obcí do jiného okresu.
Podání žádosti a proces vydání předběžné informace je upraven v ust. § 174 stavebního zákona.
Předběžná informace není závazná pro stavební úřad ani pro stavebníka, ale slouží jako orientační nástroj pro další kroky v procesu povolování. Pomáhá identifikovat možné problémy a překážky ještě před zahájením formálního řízení.
Stavební úřad poskytne tomu, kdo požádá, v rámci své působnosti do 30 dnů od požádání předběžnou informaci
Přeběžná informace se vydává na žádost. Žádost musí být podána na formuláři. Žádost o vydání předběžné informace musí obsahovat identifikační údaje žadatele, popis stavby nebo jiného záměru, který žadatel plánuje realizovat, účel a zamýšlené využití stavby nebo pozemku, katastrální území, parcelní číslo pozemku, na kterém má být záměr umístěn, konkrétní údaje a stanoviska, která žadatel potřebuje pro přípravu svého záměru. Žádost může obsahovat i další doplňující informace, které pomohou stavebnímu úřadu poskytnout relevantní podklady.
Žádost lze podat přes Portál stavebníka.
Žádost lze podat také přes datové schránky nebo v listinné podobě. Žádost musí být podána na předepsaném formuláři. Listinné podání lze učinit osobně na Úřadě městyse v Náměšti na Hané, stavebním úřadě nebo na podatelně v úřední dny pondělí a středa od 7.00 do 11.00 hodin a od 11.30 do 17.00 hodin, v ostatní dny tamtéž po předchozí domluvě.
Poplatek je stanoven podle zákona o správních poplatcích, příloha část I položka 17.